Pedagogické studium učitelů odborného výcviku

Číslo studijního programu: D2PD02

Cena:

1. rok 15 300 Kč

Pedagogické studium učitelů odborného výcviku

Požadavky na přijetí

Studijní program Pedagogické studium učitelů odborného výcviku je určen pro:

  • absolventy se středním vzděláním s výučním listem získaným ukončením vzdělávacího programu středního vzdělávání v oboru, který odpovídá charakteru vyučovaného předmětu

Požadavky na přijetí jsou:

  • správně vyplněná a podaná elektronická nebo písemná interní přihláška ke vzdělávání v programu CŽV (viz web CCV – http://www.ccv.upol.cz/ – oddíl „Přihlášky“)
  • ověřená kopie dokladů o získání způsobilosti
  • strukturovaný životopis
  • zaplacení administrativního poplatku ve výši 300,-
Pedagogické studium učitelů odborného výcviku

Organizace studia

Studium trvá 1,5 roku, setkávat se budete přibližně 1krát za 2 týdny, a to v pátek nebo v sobotu v počtu min. 6 a max. 30 účastníků.

Ve třetím semestru probíhá konzultace k závěrečné práci; dokončení závěrečné písemné; opakované zápisy nesplněných studijních povinností; příprava na závěrečnou zkoušku s obhajobou závěrečné písemné práce.

 Závěrečná zkouška je skládána z předmětů:

  • Pedagogika
  • Psychologie
  • Didaktika odborného výcviku

a obhajoby závěrečné písemné práce.

 Studijní program je zaštiťován Ústavem pedagogiky a sociálních studií Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.

Odborný garant: Doc. Mgr. Štefan Chudý, Ph.D.

Manager studia: Mgr. Pavla Vyhnálková, Ph.D.

Pedagogické studium učitelů odborného výcviku

Uplatnění absolventa

Uplatnění najdete jako učitel/ka odborného výcviku SŠ.

 Absolvent tohoto studijního programu bude schopen:

  1. objasnit základní pedagogické pojmy, charakterizovat jejich ukotvení ve struktuře pedagogických věd a identifikovat vzájemné vztahy mezi klíčovými kategoriemi pedagogiky,
  2. popsat strukturu lidské psychiky v jednotlivých paradigmatech psychologie,
  3. charakterizovat jednotlivá vývojová stádia jedince z hlediska kognitivního, emočního, morálního a sociálního vývoje,
  4. vytvořit optimální modely skupinové činnosti účastníků edukačního procesu a individuální činnosti účastníků edukačního procesu se speciálními potřebami v rámci skupinového modelu,
  5. plánovat, organizovat, řídit a hodnotit činnosti účastníků edukačního procesu,
  6. definovat a dodržovat zásady efektivní komunikace v edukačním procesu a optimálně komunikovat s účastníky edukačního procesu.
Pedagogické studium učitelů odborného výcviku

Více informací + anotace programu

Studium je založeno na kombinaci prezenčního a distančního studia s využitím on-line nebo off-line aktivit prostřednictvím webových stránek, proto je nezbytné, aby účastníci programu CŽV měli přístup k počítači s připojením k internetu.

Ke stažení
PSUOV - anotace.doc (118 kB)
Modul: Studijní programy CŽV