Cíl projektu: zkvalitnit další vzdělávání pedagogických pracovníků ZŠ a SŠ tak, aby cílová skupina lépe obstála na trhu práce a zvýšila se její konkurenceschopnost. Podaktivitou oblasti podpory je Studium k rozšíření odborné kvalifikace podle § 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.
Období: 1.8.2011 - 31.7.2014
Cílová skupina: pedagogičtí pracovníci základních a středních škol z Olomouckého, Jihomoravského, Moravskoslezského a Zlínského kraje (z každého kraje minimálně 80 pracovníků):
1) Podle § 6 písm. a) vyhlášky 317/2005 Sb. se jedná o pedagogické pracovníky, kteří si:
Rozšiřují odbornou kvalifikaci tak, aby získali způsobilost vykonávat přímou pedagogickou činnost na jiném druhu nebo na jiném stupni školy. Pedagogové si rozšíří kvalifikaci vyučovat svůj předmět kromě původního prvního stupně i na druhém stupni, popř. na střední škole. Pedagogové si mohou vybírat z nabídky obvykle 10 programů.
2) Podle § 6 písm. b) vyhlášky 317/2005 Sb. se jedná o pedagogické pracovníky, kteří si:
Rozšiřují odbornou kvalifikaci tak, aby získali způsobilost vyučovat další předměty, např. si přidají k svým předmětům, na které mají kvalifikaci další předmět.
3) Podle § 6 písm. c) vyhlášky 317/2005 Sb. se jedná o pedagogické pracovníky, kteří si:
Rozšiřují odbornou kvalifikaci tak, aby získali způsobilost vykonávat přímou speciálně pedagogickou činnost u zdravotně postižených dětí, žáků a studentů s jiným druhem postižení.
Profesní portfolio: V rámci klíčové aktivity č. 4 byl pro podporu účastníků inovovaných studijních programů, ale i pro širokou veřejnost připraven softwarový nástroj – Profesní portfolio. Tento nástroj sestává z několika částí: předmětové portfolio, osobní portfolio a žákovské portfolio. Součástí softwarové aplikace profesního portfolia je i uživatelská nápověda.
PROFESNÍ PORTFOLIO KE STAŽENÍ ZDE.
Inovace studijních programů: V rámci projektu bylo inovováno několik programů. Jedná se buď o získání způsobilosti vykonávat pedagogickou činnost na jiném druhu nebo na jiném stupni školy (§ 6a), o získání způsobilosti vyučovat další předměty (§ 6b), o získání způsobilosti vykonávat přímou speciálněpedagogickou činnost u zdravotně postižených dětí, žáků a studentů s jiným druhem postižení (§ 6c), nebo o studium k zabezpečení logopedické péče ve školství. V rámci výše uvedených oblastí byly inovovány následující programy:
Biologie - učitelství pro SŠ |
Český jazyk - učitelství pro SŠ |
Německý jazyk pro 2. stupeň ZŠ |
Německý jazyk - učitelství pro SŠ |
Občanský a společenskovědní základ - učitelství pro SŠ |
Matematika - učitelství pro SŠ |
Technická a informační výchova pro SŠ |
Anglický jazyk - učitelství pro 1. stupeň ZŠ |
Český jazyk pro 2. stupeň ZŠ |
Informatika pro 2. stupeň ZŠ |
Matematika pro 2. stupeň ZŠ |
Výchova k občanství pro 2. stupeň ZŠ |
Přírodopis pro 2. stupeň ZŠ |
Anglický jazyk pro 2. stupeň ZŠ |
Speciální pedagogika |
Speciální pedagogika - surdopedie se zaměřením na znakový jazyk |
Speciální pedagogika pro učitele MŠ |
Speciální pedagogika pro učitele praktického vyučování nebo odborného výcviku SŠ |
Speciální pedagogika pro vychovatele |
Speciální pedagogika - logopedie (logopedický asistent) |
Studijní opory: V rámci inovací výše uvedených programů byly během realizace projektu SROK připraveny nové či inovované studijní opory. Tyto studijní materiály jsou účastníkům studijních programů dostupné prostřednictvím LMS Unifor.
SEZNAM STUDIJNÍCH OPOR KE STAŽENÍ ZDE.