Studium k rozšíření odborné kvalifikace zaměřené na výuku matematiky
Číslo studijního programu: D2PD118
Cena:
45 320,- Kč
- roč. 24 200,- Kč
2. roč. 21 120,- Kč
Odkaz na přihlášku ZDE.
Referent: PaedDr. Irena Smetanová, e-mail: irena.smetanova@upol.cz, tel.: +420 585 635 147
Požadavky na přijetí
Studium je určeno k rozšíření odborné kvalifikace pedagoga a získání způsobilosti v souladu s § 22 odst. 2 zákona č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a § 6 odst. 1 písm. b) vyhlášky č. 317/2005 Sb. o dalším vzdělávání pedagogických pracovníků, akreditační komisi a kariérním systému pedagogických pracovníků, ve znění pozdějších předpisů. Cílem studia je umožnit učitelům a učitelkám se stávající aprobací pro výuku na 2. stupni ZŠ či SŠ rozšířit si kvalifikaci pro výuku matematiky na 2. stupni ZŠ a SŠ. Absolvent/ka získá kvalifikaci učitele/učitelky matematiky na 2. stupni ZŠ a na střední škole.
Požadavky na přijetí jsou:
- správně vyplněná a podaná elektronická přihláška (přihlašování probíhá prostřednictvím elektronického systému Portál CŽV),
- ověřená kopie dokladů o získání způsobilosti,
- zaplacení administrativního poplatku ve výši 300,- Kč.
Organizace studia
Studium trvá 2 roky. Setkávat se budete přibližně 1krát za 2 týdny (pátek nebo sobota). Ve čtvrtém semestru probíhá konzultace k závěrečné práci, dokončení závěrečné písemné práce, příprava na závěrečnou zkoušku a obhajobu závěrečné písemné práce.
Závěrečná zkouška je skládána z předmětů:
- matematická analýza,
- algebra a teorie čísel,
- geometrie,
- didaktika matematiky,
a obhajoby závěrečné písemné práce.
Studijní program je zaštiťován Katedrou matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.
Odborný garant: doc. RNDr. Tomáš Zdráhal, CSc.
Manager studia: Mgr. David Nocar, Ph.D.
Uplatnění absolventa
Uplatnění najdete jako učitel(ka) všeobecně-vzdělávacího předmětu matematika na 2. stupni ZŠ a SŠ.
Absolvent tohoto studijního programu bude schopen:
- Získané poznatky tvořivě aplikovat ve svých vyučovacích postupech a výchovných činnostech, použít analyticko-syntetické a induktivně-deduktivní myšlenkové postupy při řešení matematických úloh i v poznávacím procesu.
- Na základě studia moderní, aktuální didaktické literatury a internetových zdrojů aplikovat osvojené kompetence, dokáže ji tvořivě aplikovat při inovaci svých profesních kompetencí.
- Reflektovat potřebu dalšího permanentního vzdělávání v oboru.
Více informací + studijní plán
Studium je založeno na kombinaci prezenčního a distančního studia s využitím on-line nebo off-line aktivit prostřednictvím webových stránek, proto je nezbytné, aby účastníci programu CŽV měli přístup k počítači s připojením k internetu.